Afscheid nemen is moeilijk

Zo`n 1,5 week geleden namen wij afscheid van ons pleegzoontje. Hij woonde hier 7 maanden. Mijn dochter schreef een stukje over hoe zij naar pleegzorg kijkt.

Pleegzorg? Als ik het woord pleegzorg hoor denk ik gelijk  aan afscheid. Pleegzorg is heel mooi om te beleven alleen het laatste stukje afscheid dat is het moeilijkste uit de hele periode. Tijdens een plaatsing is het puzzelen wat het kind nodig heeft, en dat is niet altijd even makkelijk (uit ervaring ). Maar je bent ondanks alles toch van zo’n kindje gaan houden en is het super moeilijk om afscheid te nemen! Als je hoort dat het weggaat dan vind ik het moeilijk om een gevoel te kiezen. Het is namelijk een beetje dubbel. Aan de ene kant vind ik het ook wel even lekker, even weer leuke dingen doen en geen rekening houden met een kind die moet slapen, maar ik ben wel van zo’n kind gaan houden, dus vind ik het super lastig om afscheid te nemen.

Dit is het onderdeel afscheid, maar je heb natuurlijk ook nog andere vragen. Hoe sta je in het hele pleegzorg, een kind opvangen?  Ik vind het mooi dat wij zo n kindje kunnen opvangen.

Dat wij een moeder hebben die niet hoeft te werken en dus gewoon voor ons en het pleegkindje kan zorgen. Bij ons is elk kindje welkom!