Terugblik van afgelopen weken


Het is alweer een tijdje geleden dat de lockdown begon en de scholen dicht gingen. En nu eindelijk mag school weer open en dan ligt er sneeuw. En krijg je het bericht op zondagavond dat school morgen niet open gaat. Zo zie je maar weer dat we niet alles in de hand hebben. 
Ik liep afgelopen week te denken hoe ik de afgelopen weken beleeft heb. Ik moet zeggen dat ik er vol goede en positieve moed aan begonnen ben. Drie dagen school en toen lekker kerstvakantie. Man, dat klinkt alweer als heel lang geleden. Maar ja, daar begon het.
Ik vond de kerstvakantie  al best bikkelen. Je kunt nergens even heen en ik voel mij met vier kinderen in deze tijd al snel te veel. Natuurlijk genoten en genieten we van de eigen ruimte om ons huis. Nerf wedstijdjes werden al snel een dagelijkse kost. Toch misten we het lekkere weer van de eerste lockdown. 
En toen werd het januari en begon het thuisonderwijs. Ik ben erg van de structuur, omdat de kinderen het daar ook het best op doen. Dat ging goed. Maar om juf te zijn vond ik pittig. En tegelijkertijd een peuter die van de een naar de ander rende om daar ook even een kijkje te nemen in 'de online klas'. Iedereen andere tijd inbellen en zorgen dat ze de juiste spullen klaar hadden liggen. 
En dat 5 dagen in de week. Ik heb een paar keer gehad dat mijn wekker ging en ik dacht 'daar gaan we weer'. Een voorspelbare dag, elke keer hetzelfde. Ja, ik kan best zeggen dat ik het pittig vond, eentonig en saai. En aan de andere kant was het nooit saai, want er gebeurde altijd wel iets met vier kinderen in huis. Maar nu heb ik zin in een dagje 'me-time'. Iedereen naar school en peuterspeelzaal. Dan met een bak koffie aan de keukentafel lekker nadenken en mijmeren. Gewoon even geen 'mama' geroep, maar stilte. Herken je dat? 
Nu kijk ik daar naar uit, maar als ze dan allemaal weg zijn, dan mis ik ze. Lekker tegenstrijdig he! Ik denk dat je als moeder ook echt die oplaadmomentjes nodig hebt om een leukere moeder te zijn. De een vind dat in zijn werk en de ander in zijn hobby. Het is goed om je bewust te zijn waar jij van oplaad. Bedenk dat maar eens voor jezelf!
Ik kan ook enorm genieten van planten en bloemen. Mijn huis staat er vol mee. Afgelopen week deed ik mee met een winactie van @choice2rejoice coaching. Ze was jarig en je kon een boeket winnen. Leuk, dacht ik! Maar nog nooit wat gewonnen, dus niet verwacht dat ik deze week een berichtje kreeg dat ik het boeket gewonnen had. Ik was verrast en dankbaar dat ik dit kreeg. Afgelopen vrijdag een prachtig boeket opgehaald die hier in mijn huis staat te 'shinen'.
Neem eens een kijkje op haar instagram account!
En geniet deze week van het mooie winterse weer en doe vooral ook voorzichtig!