DIY bewaarpotjes voor mijn losse thee


"Wat zijn je wensen?" Die vraag wordt regelmatig gesteld als je bijna jarig bent. Zo ook bij mij. En dan kom je er ineens achter wat een gezegend mens je bent. Eigenlijk heb je alles al. Toch kan ik altijd wel leuke dingen bedenken die ik wel gebruiken kan. Onder andere heb ik losse thee voor mijn verjaardag gevraagd. Ik vind het zelf best duur om dat zomaar voor mijzelf te kopen. Al doe ik er in verhouding veel langer mee dan met gewone theezakjes en het is véél lekkerder. 
Maar ook erg leuk om te krijgen. Voor mijn verjaardag heb ik wel 4 verschillende smaken gekregen en zelf had ik in de kast ook drie smaken staan. Ik vond het jammer om het zomaar in de kast te zetten. Dus bedacht ik een leuk idee, zodat het ook leuk presenteert als je visite krijgt. En het staat ook nog leuk op het aanrecht.

Ik nam twee glazen potten. Kies een leuke vorm uit die je in de kast hebt staan. Of ga ze vanaf vandaag sparen ;). Deze twee heb ik van mijn moeder gekregen, dus ik hoop dat ze binnenkort er nog meer heeft, zodat ik er nog meer bij kan maken.
Eerste heb ik het papier er met heet water afgehaald en het glas en deksel schoongemaakt.
Etiket eraf geweekt en pot schoongemaakt
In de schuur had ik nog verf staan, de kleur van een muur in onze woonkamer. De deksel heb ik daarmee geverfd. 
Om de bovenkant van het glas heb ik touw gewikkeld, die had ik nog liggen in de kast.
Van dit zakje labels gemaakt
Van het zakje waar de losse thee in zat heb ik labels geknipt en daar de smaak opgeschreven.
Dit met plakband op de pot geplakt.
Thee erin en klaar ben je! 
Ik weet dat je thee eigenlijk in het donker moet bewaren, maar ik vind dit gewoon leuk staan en wij drinken zoveel thee, dus voordat de smaak eraf is zijn de potten vast leeg.

De deksels liggen te drogen
De drie kleine potjes had ik al een keer bij de action gekocht. Hier zit ook thee in, maar die potjes moet ik steeds weer bijvullen, omdat daar het hele zakje niet in past. Die grote potten vind ik daarom juist handig, want dan heb je ook geen losse zakjes meer in je kast staan.

In mijn hoofd had ik een mooi recht dienblad waar alles op kon staan. En wat denk je...bij de kringloop staat er een voor €1,-. Die heb ik dus mooi meegenomen. En nu staat het bij mij op het aanrecht te pronken. De theedoos met zakjes staan er ook bij, zodat je ook voor 'oud en vertrouwd' kan kiezen.

Het leuke hiervan vind ik dat je echt iets leuks hebt gemaakt wat bij je past en dat je er spullen voor gebruikt hebt die je al had (op het dienblad na). 


Maken jullie ook weleens met spullen die je hebt, andere leuke dingen? Ik ben benieuwd. Wie weet doe ik weer ideeën op voor een 'nieuw project'.

Thee drinken wordt zo helemaal een feest!


Zo staat het nu op mijn aanrecht