Stoofperen stoven in bed

Ja echt waar! Stoofperen stoven in bed. Ik heb het deze week geprobeerd.
Ik had ergens gelezen over een hooikist, dat je daar eten in kan garen. Super leuk! Ik vind dat wel interessant dus ben daar over gaan lezen en kwam zo een reactie tegen van iemand die de pan gewoon in een dekbed wikkelde. 'Dat kan ik ook goed proberen', dacht ik. Lekker goedkoop ;).

Dus ik heb 1,5 kg stoofperen geschild en die in een pan gedaan met twee kaneelstokjes. Ik voegde geen suiker toe, omdat ik dat ook eens wilde proberen hoe dat smaakte.
Pan met peren aan de kook gebracht. Dat duurde ongeveer 2 min op de powerstand van mijn inductiekookplaat. Toen de pan in een handdoek gewikkeld en in bed in het dekbed gewikkeld. 
Dit deed ik om half 3 s middags. Toen Mark om kwart voor 6 thuis kwam vroeg ik of hij de pan wilde halen en moest raden hoe lang hij daar al stond. 
Nou, dat was echt grappig. De pan was super heet. Het leek net of hij net van de kookplaat af kwam. 
De peertjes hadden een mooi rood kleurtje. (ben vergeten een foto te maken)
Ik was helemaal in mijn sas. Ze smaakte ook lekker! Ik zou alleen de volgende keer ze toch iets zoeter maken of ze eerder klaar maken, zodat ze nog langer kunnen stoven.
Al met al...dit is super makkelijk, want je hebt maar twee minuten de kookplaat nodig. Dus goedkoop en veilig, want je kunt gewoon weg gaan, zonder dat je de kookplaat aan hebt staan.