Recept: Witlof pakketjes

Vorige week was de witlof in de aanbieding. Ik hou van aanbiedingen en van witlof. Dus lekker meegenomen. De kids zijn er alleen minder dol op, dus ik wilde de witlof eens op een ander manier klaarmaken.
Toevallig sprak ik een moeder van school en het kwam zo op de witlof. Tja...dat zijn onder andere onderwerpen waar je met andere moeders over kletst ;).
Zij maakte altijd witlof pakketjes en haar kinderen vinden het heerlijk. Dat vond ik zeker de moeite waard om ook te proberen.

Hoe maak je witlof pakketjes?
Nodig:
3 a 4 stronkjes witlof
10 plakjes bladerdeeg
Ham (blokjes of plakjes)
Kaas
Peper en zout
Ei

Oven voorverwarmen op 200 graden.
Je snijd de witlof in kleine stukjes en kookt dit zo’n 10 minuten. Dan laat je het goed uitlekken in een vergiet.
Je legt de bladerdeeg plakjes uit en legt daar plakje ham en kaas op. (Je kunt ook ham blokjes door de witlof heen roeren) Ik kijk gewoon wat ik in huis heb.
De witlof erop en naar wens peper en zout toevoegen. Je vouwt alle punten naar het midden dicht. Met een kwast breng je ei op de bovenkant aan, zodat elk pakketje mooi bruin wordt in de oven.
Dan doe je de pakketjes in de oven, ongeveer 15-20 minuten, afhankelijk van je oven. Hou ze even goed in de gaten.

Ik had er nog stoofperen bij gemaakt en de pakketjes had ik met belegen geitenkaas gevuld. Dat is een lekkere pittige smaak. Iedereen heeft gesmuld! Ze vonden het allemaal een gerecht wat ik vaker mag maken. Yes!! Dan kan ik weer vaker witlof eten :)!

Hebben jullie ook leuke recepten die je kids lekker vinden? Ik ben benieuwd!